Osiowanie junak polega na wykonaniu nowych tulejek oraz wzajemnym ich "wyosiowaniu" z użyciem Specjalnych Rozwiertaków przedstawionych również w "serwisówce" gdzie są także odpowiednie szkice. Chodzi o to, żeby wszystkie współpracujące otwory w obu połówkach, pokrywie skrzyni i pokrywie lewej były w jednej osi i miały właściwe wymiary oraz dokładną walcowość, czyli posiadały wymiary w odpowiednich tolerancjach kształtu i położenia oraz odpowiednią chropowatość.. Ma to szczególne znaczenie, gdy pokrywy nie są z "jednej parafii", co zdarza się bardzo często. Wówczas z użyciem dedykowanych Specjalnych Rozwiertaków uzyskujemy bardzo dokładne położenie osi i otworów bez względu na to, czy pokrywy są od kompletu, czy nie.
W przedstawianym silniku lewa pokrywa była nie od kompletu w związku z tym konieczne było specjalne potraktowanie tulejki wałka kopnika oraz tulejki wałka zmiany biegów tak, aby otwory były w jednej osi.
Wszystko musi być wycentrowane a następnie rozwiercone z zachowaniem współosiowości oraz odpowiednich tolerancji wymiarowych.
W tulejce dużej widać wyraźną mimośrodowość otworu w tulejce w stosunku do otworu w nieoryginalnej kapie. W tulejce małej również jest, ale mniejsza.Wbrew pozorom i pierwszemu wrażeniu otwory w tulejkach wykonane są dokładnie osiowo bazując na otworach w skrzyni.
W sektorze przemysłowym, gdzie czas to pieniądz, przestoje z powodu uszkodzeń hydraulicznych mogą generować znaczne straty. Dlatego tak ważne jest, by mieć dostęp do profesjonalnego serwisu, który szybko i efektywnie poradzi sobie z problemem. Usługi świadczone przez firmę dostępną na https://hydro-dex.com/ mogą okazać się nieocenione w kryzysowych sytuacjach.
OdpowiedzUsuń