przygotówka do nacinania ślimaka awo
replika gaźnika osa m50
regeneracja korbowodów - iż jupiter
nowe nakrętki wydechu - iż jupiter
nowe łożysko korbowodu - iż jupiter
demontaż rurek z głowicy - strasznie przeszkadzają
iż - c.d.
fabrycznie wały w iżu jupiterze pierwszych generacji miały czopy korbowe zespawane od czoła z tarczami a następnie wał jako całość był szlifowany wykańczająco na czopach. Następnie w późniejszych generacjach zmniejszono średnice czopa z 29 na 20, co zwiększyło sztywność i zlikwidowało konieczność spawania. Sytuacja taka powoduje, że nie sposób takiego wału rozebrać bez zniszczenia - jest on jednorazowy. Ja jednak postanowiłem uratować wały ze względu na niedostępność nowych. Rozebranie polegało na wytoczeniu czopa z przeciwwagi. Następnie otwory w przeciwwagach zostały rozszlifowane na wymiar naprawczy i do tego wymiaru dorobione zostały nowe czopy korbowe. Po czym czopy oczywiście były utwardzane i szlifowane. Wał zmontowany i czopy zabielone w złożeniu na niższy wymiar. Teraz podniesienie średnicy czopów i przeszlifowanie z powrotem na wymiar nominalny.
korbowody - iż, jawa, mz
naprawa gwintu na czopie wału
nowa regulacja gaźnika
centrowanie wału
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz