czwartek, 25 lipca 2019

dalsze roboty - wiosna 2-19

przygotówka do nacinania ślimaka awo


 replika gaźnika osa m50




regeneracja korbowodów - iż jupiter


nowe nakrętki wydechu - iż jupiter


nowe łożysko korbowodu - iż jupiter




demontaż rurek z głowicy - strasznie przeszkadzają

 iż - c.d.

fabrycznie wały w iżu jupiterze pierwszych generacji miały czopy korbowe zespawane od czoła z tarczami a następnie wał jako całość był szlifowany wykańczająco na czopach. Następnie w późniejszych generacjach zmniejszono średnice czopa z 29 na 20, co zwiększyło sztywność i zlikwidowało konieczność spawania. Sytuacja taka powoduje, że nie sposób takiego wału rozebrać bez zniszczenia - jest on jednorazowy. Ja jednak postanowiłem uratować wały ze względu na niedostępność nowych. Rozebranie polegało na wytoczeniu czopa z przeciwwagi. Następnie otwory w przeciwwagach zostały rozszlifowane na wymiar naprawczy i do tego wymiaru dorobione zostały nowe czopy korbowe. Po czym czopy oczywiście były utwardzane i szlifowane. Wał zmontowany i czopy zabielone w złożeniu na niższy wymiar. Teraz podniesienie średnicy czopów i przeszlifowanie z powrotem na wymiar nominalny.



 korbowody - iż, jawa, mz


naprawa gwintu na czopie wału


nowa regulacja gaźnika


centrowanie wału


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz