poniedziałek, 4 stycznia 2016

wykonanie wału korbowego - etap 1

Wykonanie wału korbowego tzw pięcioczęściowego polega na wykonaniu wszystkich pięciu części wału, czyli dwóch tarcz i trzech czopów. Zaczynamy od wykonania tarcz wału. Jako materiał użyłem stali w formie bardzo grubego kawałka płyty, który był odpadem z czegoś. Najpierw wytrasowałem na płycie kształt tarczy, który jest kołem :)
Następnie wyciąłem wstępnie koło z pewnym naddatkiem na obróbkę wykańczającą. Wyciąłem kształt możliwie zbliżony do koła. Ułatwi to późniejsze toczenie i zminimalizuje bardzo szkodliwe obciążenia o charakterze uderzeniowym działające na układ napędowy wrzeciona oraz narzędzie wraz z suportem. W końcowym efekcie obróbki skrawaniem powstały tarcze wału w swoim finalnym kształcie.
rysunek wykonawczy wału
materiał na wał

wstępnie wycięty


przed i po

otwór na czop korbowodowy



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz