środa, 20 czerwca 2018

wały korbowe - trudne przypadki

Wały korbowe wymagają niekiedy odtworzenia gwintu lub/i odtworzenia nakiełka, czyli bazy. Ponadto zdarza się konieczność frezowania korbowodu celem dostosowania jego kształtu do przestrzeni, w której pracuje (przypadek przeróbki korbowodu dedykowanego do silnika wsk na korbowód pasujący do silnika wfm). Taki korbowód trzeba frezować na płaszczyznach równoległych do osi obrotu. Oczywiście dodatkowym efektem jest zmniejszenie masy korbowodu. Występuje też przypadek dostępnego obecnie korbowodu do silnika wsk 125, który jest dużo za ciężki, ponieważ jest za gruby. W tym przypadku należy frezować na płaszczyznach prostopadłych. Wniosek z obróbki korbowodów jest taki, że obecnie dostępne korbowody występujące w różnych wersjach cenowych są twardsze lub miększe. Oznacza to, że mają różną wytrzymałość na zginanie/wyboczenie. Końcową obróbką po frezowaniu jest zatępienie/wyłagodzenie krawędzi oraz polerowanie. Poniżej przedstawiam zdjęcia z opisywanych prac.






















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz