poniedziałek, 15 stycznia 2018

osiowanie i tulejki junak

Osiowanie junak polega na wykonaniu nowych tulejek oraz wzajemnym ich "wyosiowaniu" z użyciem Specjalnych Rozwiertaków przedstawionych również w "serwisówce" gdzie są także odpowiednie szkice. Chodzi o to, żeby wszystkie współpracujące otwory w obu połówkach, pokrywie skrzyni i pokrywie lewej były w jednej osi i miały właściwe wymiary oraz dokładną walcowość, czyli posiadały wymiary w odpowiednich tolerancjach kształtu i położenia oraz odpowiednią chropowatość.. Ma to szczególne znaczenie, gdy pokrywy nie są z "jednej parafii", co zdarza się bardzo często. Wówczas z użyciem dedykowanych Specjalnych Rozwiertaków uzyskujemy bardzo dokładne położenie osi i otworów bez względu na to, czy pokrywy są od kompletu, czy nie.











W przedstawianym silniku lewa pokrywa była nie od kompletu w związku z tym konieczne było specjalne potraktowanie tulejki wałka kopnika oraz tulejki wałka zmiany biegów tak, aby otwory były w jednej osi.


 

Wszystko musi być wycentrowane a następnie rozwiercone z zachowaniem współosiowości oraz odpowiednich tolerancji wymiarowych.



W tulejce dużej widać wyraźną mimośrodowość otworu w tulejce w stosunku do otworu w nieoryginalnej kapie. W tulejce małej również jest, ale mniejsza.Wbrew pozorom i pierwszemu wrażeniu otwory w tulejkach wykonane są dokładnie osiowo bazując na otworach w skrzyni.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz